keskiviikko 5. heinäkuuta 2017

Paras päivä!

Se on ihan ovella, kurkistaa jo vähän sisään, jännitykselläkin vähän odotan, mitä tuleman pitää...
Tämä on ihan paras päivä, koko loma on edessä, yhtään päivää ei ole vielä käytetty :) Suurempia suunnitelmia ei ole tehty, mennään fiiliksen mukaan, päivä kerrallaan, tehdään mitä huvittaa tai ollaan tekemättä jos ei satu huvittamaan.  Kirjastossa pitää kyllä ehtiä käydä heti ensi töiksi, että on sadepäiviksi pelastusta, muuten ei ole mitään "pakkoa", ihanaa!
Moni tekee listoja, siitä mitä haluaa lomalla tehdä ja kokea, minä en tykkää itse sellaisista. Varmaan jää paljon tekemättä ja kokematta, mutta silti, en ole "suorittaja", en halua olla sitä lomallakaan. Seuraavat reilut neljä viikkoa me mennään miten nenä osoittaa ja mihin nenä osoittaa.

Minua on pienestä pitäen viehättänyt Junnu Vainion laulu, joka tuo minulle aina saman kesäfiiliksen, joka ikinen kerta kun kuulen tämän soivan radiossa...

"...käyn ahonlaitaa, minä ilman paitaa, ei estä kukaan kun matkaa teen. Vain suvituulen minä kutsun kuulen, se ottaa mukaan mun uudelleen..."

Tämä laulu oli suuri hitti kun minä olin pieni ja jäin naapurin pojan ja hänen perheensä kanssa mökille, kun muut meidän perheestä lähtivät kotiin. Kesät olivat täynnä uimista, soutamista, uimista, kortin peluuta, korttitalojen rakentamista, leikkimökissä leikkimistä, teltassa nukkumista, tikan heittoa jne. ihania lapsuuden kesien muistoja, ei aikatauluja, ei pakkolistoja, ei suorittamista, sellaisen kesän haluan tänä vuonna. Toki näin aikuisena on pakko vähän suorittaa, on ne pakolliset kotityöt, mutta nekin voi ottaa vähän rennommalla asenteella näin kesällä, etenkin jos aurinko sattuu näyttäytymään...

Eli siis, ihanaa kesää teille kaikille ja ihanaa lomaa niille, joilla sellainen on, blogi päivittyy jos siltä tuntuu, saattaa olla päivittymättäkin, riippuu ihan fiiliksestä. Instaan todennäköisesti päivittyy kuulumisia paremmin (@mejaelama), tervetuloa seuraamaan!

Nautitaan!



16 kommenttia

  1. Ihanaa lomaa!
    Minusta ainakin osa lomasta pitää juurikin olla tuollaista aikatauluttamatonta. Tehdään mitä huvittaa tai ei tehdä mitään, jos ei huvita :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä vain, nautin juuri tästä aikatauluttomuudesta, ihanaa!

      Poista
  2. Ihan mahtavaa lomaa ♥ Mä lomailen aina samalla asenteella, ilman "to do"-listaa, niin se on rennointa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tällainen lomailu on ihan parasta, ei mitään valmista listaa, tosin tässä kotona pyöriessä, näyttää listaa vähän kertyvän...

      Poista
  3. Jep..ihan on jo oven raossa..minun paras päivä on lauantai, kun viimenen työpäivä ennen lomaa <3
    samat on suunnitelmat minullakin, tosin ilman kirjastoa, eli ei mitään suunnitelmia! Tai no perheelle olen ilmoittanut, että sunnuntaina räjäytän talon ja siivoan kaiken turhan ulos ja ihan vainsiksi koska MINÄ aloitan maanataina loman! ;)
    Nautinnollista lomaa <3 <3 <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Nautinnollista lomaa sinnekin! Minä sain käytyä kirjastossa, ihan hömppäkirjoja lainasin ja aika ajoittain olen jopa ehtinyt niitä lukea😂

      Poista
  4. Hyvältä kuulostaa ei mitään suunnitelmia!😀 Kiva tehdä lomalla mitä huvittaa ja milloin huvittaa.
    Minun lomaan on vielä pari viikkoa!
    Ihanaa lomaa sinulle!❤🍓🍉🌞

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Olen todellakin lomaillut, en ole edes kommentteihin käynyt vastailemassa, mutta nyt alkaa arki, joten ehkä blogikin jatkaa elämäänsä...

      Poista
  5. Minusta lomalla on parhaita ne päivät kun ei ole mitään suunnitelmia vaan tekee juuri sitä mitä milloinkin mieleen putkahtaa:) Nyt näyttäisi koko Suomessa lomailmatkin vähän parantuneen..toivotaan että ne jatkuu! Aurinkoista ja mukavaa lomaa..

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, olen samaa mieltä, tekee sitä, mikä,tuntuu hyvältä ja kivalta ja sen mukaan me on tämä kesä mentykin, kuitenkin on ehditty useammassakin kivassa paikassa piipahtaa.

      Poista
  6. Ihanalta kuulostaa, just parasta. :) Mukavaa lomaa sulle!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos Outi, loma meni ja arki on edessä, toisaalta ihanaa sekin, ei voi kieltää.

      Poista
  7. Hyvää lomaa käy kurkkaamassa minunkin blogiani jos vaikka kiinnostaisi jatkossakin.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiitos! Kävinkin tutustumassa ja mukavalta vaikutti.

      Poista
  8. Kuulostaapa ihanan rennolta lomasuunnitelmalta! Tuota filosofiaa olen kovasti itsekin koettanut lomilla toteuttaa :) Hyvää lomaa!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hyvi toteutui suunnitelma ja loma on tältä erää ohi, pidempäänkin olisin kyllä,saanut aikani kulumaan...

      Poista

Kaikki saamani viestit ilahduttavat minua suuresti, kiitos siis sinulle!

© Meidän elämää
Maira Gall