torstai 29. syyskuuta 2016

Luonnontuotteita testailemassa...

Olen hiljalleen vaihtanut kaikenlaisia tuotteita luonnontuotteisiin ja huomannut kyllä suurta eroa ihossa ja hiuksissa ja hiuspohjassa. Olen jo kohta vuoden käyttänyt näitä palashampoita ja todennut ne itselleni juuri sopiviksi. Pitävät hiuspohjan kunnossa ja hiuksetkin voivat hyvin. Itse kun kärsin psoriasiksesta niin hiuspohja ärtyy milloin mistäkin, näistä tuotteista se on tykännyt...
Palashampoot käytössä
Hamppuöljy shampoopalan ostin lähinnä isäntää ajatellen, hänellä kun on enemmän rasvoittuvat hiukset kuin minulla, hyvin on kelvannut ja tyytyväinen on ollut. Avokadoöljy-shampoopala oli sitten taas minulle enemmänkin, toki sopii koko porukallekin. Se sisältää hiuksia ja hiuspohjaa ravitsevaa ja hoitavaa avokadoöljyä. Syväkosteuttava avokadoöljy elvyttää kiillottomia ja elottomia hiuksia antamalla niille kaunista kiiltoa ja tuuheutta. Avokadoöljy-shampoopalaa suositellaan aivan erityisesti tummille hiuksille, mutta sopii se kaikille muunkin värisille hiuksille oikein oivallisesti.


Nämä ovat Nurme Purest Beautyn, virolaisen luonnonkosmetiikkasarjan tuotteita. Tuotteet ovat 100% käsintehtyjä ja ne valmistetaan Virossa. Nurmen tuotteet eivät sisällä keinotekoisia säilöntä-, väri tai tuoksuaineita. Käsintehdyt saippuapalat on valmistettu kylmäpuristustekniikalla.  Huomioitavaa on se, että hiuksista tulee aluksi vähän sellaiset "tönköt", ei liukkaat. Kannattaa siis antaa palashampoolle toinenkin mahdollisuus ja totuttautua siihen hiljalleen. Voisin kuvitella, että hiuksista tulisi aivan mahtavat, jos olisi mahdollisuus huuhteluun järvivedellä...


Ihana, ihana argan-öljy
Mutta tämän argan-öljyn avulla hiuksista tulee pehmeät ja ihanan tuntuiset.

Argan-hiusöljy on oikein oiva valinta kuivien ja värjättyjen hiusten elinvoiman ja kunnon kohentamiseen. Arganöljy elvyttää ja ravitsee kuivia ja vaurioituneita hiuksia entistä ehommiksi. Ainutlaatuinen argania-hiusöljy tekee hiuksista silkkisen pehmeät ja kauniin kiiltävät. Öljyn sisältämä F-vitamiini ehkäisee hiusten katkeamista ja pitää tukkasi tuuheana ja elinvoimaisena. Hiusöljyä voi käyttää joko ennen pesua tai pesun jälkeen hiuksiin jätettävänä kiiltoa ja pehmeyttä tuovana tuotteena. Ja täytyy kyllä sanoa, että tämä toimii! Itselläni on tosi kuivat hiukset, mutta kun tätä laittaa edes muutaman kerran viikossa niin jo on ihan erilaisen tuntuiset hiukset. Ja plussana vielä tuoksuttomuus, eli ei ns. "hajuhaittoja" :) Niin ja tämä käy myös kynsinauhojen huoltamiseen :D

Näitä tuotteita löytyy ainakin Ruohonjuuresta ja myös heidän nettikaupan puolelta saatavilla.

Luonnotuotteiden kokeilua on laajennettu myös meikkipuolelle, muta siitä ehkä sitten toisella kertaa...

Eipä mulla sitten muuta tällä erää... Oletkos kokeillut shampoopaloja, mitäs tykkäsit? Entäs arganöljyä? Onko sulla vinkata muita hyviä luonnontuotteita?

15 kommenttia

  1. KOitin joskus viime talvena, kun hiukset oli vielä kunnolla pitkät. Noh, mun kokeilu oli aika katastrofi, kun oma väri tykkäs shampoosta tosi paljon ja blondattu latva veti sellaseen solmuun ettei oo hetkeen nähty. Jaksoin selvitellä hiuksia pari kertaa ja siirryin takas normishampooseen. Nyt voisin kyllä kaivella kaapin perältä noi esiin, kun blondattua hiusta on enää reilu 10 cm jäljellä.. Oma väri on siis kasvanut hyvin :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ai kauhea, ei kuullosta kovinkaan hyvältä tuo solmuun meneminen... Mutta ehkäpä nyt olisi hyvä aika testata uudelleen...

      Poista
  2. Mullakin käytössä shampoopalat, mutta omaan pitkät ja erittäin paksut hiukset, joten joudun käyttämään kerran viikossa nestemäistä shampoota. Tykkään, ja olen käyttänyt nyt myös kasvoihin palasaippuaa, ja ihme kyllä on ollut hyvä, vaikka mulla on kuiva iho. Ja muutama viikko takaperin kävin luomukosmetologilla, joka opasti käyttämään syötäviä tuotteita ihon hoitoon, kuten esim. oliiviöljyä ja kookosrasvaa sekä sheavoidetta, suolaa, jne. Nyt olisikin tavoitteena siirtyä yhä enemmän syötäviin hoitomuotoihin ;) Ne kun eivät sisällä sitten ollenkaan mitään säilöntäaineita tms ja syötävinä ovat varmasti myös turvallisia. Katsotaan, miten meikän käy! :D Ja meikkejäkin olen luonnonkosmetiikasta käyttänyt nyt noin vuoden; eihän ne kaikki ihan niin pitäviä ole kuin ns. normituotteet, mutta hyvin olen pärjännyt!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Syötävät hoitomuodothan kuullostaa vielä paremmalta :D. Mä kyllä tykkään näistä luonnontuotteista, miten ihmeessä en ole aiemmin hoksannut? Mulla on sellainen kasvosaippuakin ja se on kyllä myös ollut hyväksi kasvoille, yllättävää kyllä.

      Poista
  3. Paloja en oo kokeillut, mutta varmaan vuosi sitten älysin lopulta vaihtaa kalliit kampaamoshampoot luomuversioon. Niistä kampaamotuotteista kun tuli ihan hirveä kutina päänahkaan ja tuntui, että mitä tuuheuttavampaa shampoota käytti, sitä enemmän tukkaa lähti. Samalla meni kaikki kiilto (jos päänahkaa ei lasketa :D).
    Nyt mulla on käytössä ihan sellanen Prismankin luomukosmetiikkahyllynpätkän päästä löytyvä Gloss-shampoo, jonka nimeä en nyt muista. Sellanen ihan tylsä pumppupullo, jossa on oranssi etiketti... Ei sisällä silikonia, eikä mitään muutakaan keinotekoista ja pysyy tukka päässä. Tosin olen lopettanut myös hiuslakan käytön kokonaan ja föönaankin pelkällä kylmäpuhalluksella.

    Ja jos nyt joku muu luottotuote pitäis mainita, niin se olis varmaan kylmäpuristettu kookosöljy, jota käytän vartalovoiteen tilalla. Pysyy iho hyvänä, eikä tartte rasvata (tai siis "voidella") kuin pari kertaa viikossa. Ja samaa öljyä voi käyttää ruuanlaittoon, mutta oon nyt kuitenkin pitänyt kylppäripurkin kylppärissä ja toisen keittiön kaapissa. Ajatuksena jotenkin vähän ällö kumminkin, että pistäis ensin samaa rasvaa reisille ja sitten pannulle :D
    Mutta tätähän et vissiin kysynyt :D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Musta on ihana kun nykyään ihan Prismastakin saa näitä luomutuotteita, ei tarvi aina kaupunkiin mennä... Mulla on vähän ongelmia tuon kookosöljyn kanssa, kun jotenkaan se ei meinaa imeytyä riittävästi... Olishan se näppärä kun käyttäis samaa reisille ja pannulle, vaikka ei ehkä kuitenkaan...

      Poista
  4. Enpä ole kokeillut. Täytyy kans mainita kookosöljy...siinä on niin monikäyttöinen tuote.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kookosöljyä olen minäkin käyttänyt, mutta se on nyt jäänyt vähän taustalle.

      Poista
  5. Mä olen käyttänyt jonkin aikaa arganöljyä, jonka ostin kampaajan "pakottamana". On tosin erimerkkistä kuin tuo sinun omasi. Olen ollut öljyyn aivan älyttömän tyytyväinen, enkä varmaan osaisi enää elää ilman sitä. Ja minun öljyssäni parasta on tuoksu. ;-)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Ihana:) näin me ollaan erilaisia ja hyvä niin!

      Poista
  6. Tuo Unique on vieras, mutta Nurme on kyllä niin suloinen merkki <3

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Näin on Tiia, olen kyllä ollut niin tyytyväinen näihin!

      Poista
  7. Arganöljy on tuttu tuote, itselleni sopii hiuslatvoihin, muuten en sitä hiuksiin käytä. Ihan huippu muuten myös kuiville kynsinauhoille. Luonnonkosmetiikkaa suosin, mutta shampoota ei ole oikein hyvää löytynyt..tuo kuulostaakin mielenkiintoiselta. :) Kiitti vinkistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Minä käytän vähän kauttaaltaan tuota arganöljyä, mutta siinähän onkin monta tapaa käyttää, voi käyttää ennen pesua tai pesun jälkeen, kynsinauhoille ja hiuksille :) Noihin shampoihin olen kyllä itse tykästynyt, mutta vaatii ehkä tosiaan vähän totuttelua.

      Poista
  8. Öljyä olen käyttänyt ihooni, muut vieraita juttuja. Hyvää uutta viikkoa Anu! :)

    VastaaPoista

Kaikki saamani viestit ilahduttavat minua suuresti, kiitos siis sinulle!

© Meidän elämää
Maira Gall