sunnuntai 15. toukokuuta 2016

Jatkettuja lauseita

Muutamassa blogissa (SatunNaiselämää ja Kun äiti kelaa) on näkynyt näitä jatkettuja lauseita ja koska tykkään aina lukea tällaista hömppää(kin) niin ajattelin minäkin tämän tekaista

En ymmärrä... voi näitä asioita on monia, joita ei ymmärrä, yksi on anteeksi antamattomuus, oman edun tavoittelu, itsekkyys... Ja sitten vähän konkreettisempana taimien istuttaminen maahan :)

Seuraavaksi ajattelin... Etsiä sopivat kuvat tekstien väliin ja sen jälkeen lähteä lenkille kesäsateen raikastamaan ilmaan koirien kanssa.
Viime aikoina... Olen leiponut mokkapaloja ihan jatkuvasti, on ollut ratsastuskisoja, koulun myyjäisiä, vappua jne. Käynyt Me&I-kutsuilla ihastelemassa monikäyttöisiä ja mukavia naisten vaatteita.

En osaa päättää... Olen tosi huono päättämään asioita, tai siis kyllä mä päätän, mutta päätös voi vaan muuttua aika nopsastikin...
Muistan ikuisesti... Hmm... Varmaan Eppu-koiramme hankinnan ja kesät mökillä.

Päivän paras juttu...  Varmaan tänään  nuo vaatekutsut ja niiden ihanat tarjoilut.

Noloa myöntää, että... Olen ihan onneton viherasioissa (monessa muussakin, mutta nämä ovat nyt pinnalla)

Viikko sitten... Kävimme ihanan pikkumiehen 1-vuotisjuhlissa ja tavattiin suvun nuorinkin tulokas, kahden kuukauden ikäinen pikkumies.

 Kaikista pahinta on, että... aika montakin asiaa tulee mieleen... Mutta riidat ja niiden jatkuminen.
Salainen taitoni on... Ei mulla ole salaisia taitoja...

Jos saisin yhden toiveen, se olisi... Ihana matka perheen kanssa johonkin kauas ja riittävän pitkään (tai sitten vaan toivoisin lisää toiveita ;))

Minulla on pakkomielle... Roskispäivästä, kierrän edellisenä iltana kotia kahmien roskikseen tavaraa, koska eihän roskista kannata tyhjentää jos siellä ei ole tyhjennettävää...

Söin tänään... Hyvää uunikalaa, uunissa laitettuja kasviksia sekä ihanaa Domino-jäädykettä kutsuilla.
Ärsyttävintä on... saamattomuus, monta asiaa on suunnitteilla, mutta jotenkin en vain saa aikaiseksi niitä... Ärsyttävää on myös riitely ja se, ettei riitoja sovita!

Tekisi mieli... Istuttaa ne taimet jo pihalle ja jäädä jo kesälomalle :)

Minusta on söpöä... Koiran pennut (tai yleensäkin eläimen pennut) ja vauvat.

Hävetti... Kun kerran menimme kylään viikkoa liian aikaisin, vaikka mielestäni vielä tarkistin päivänkin lähtiessä...

Olenko ainoa, jonka mielestä... Kesäsateen jälkeen ja oikeastaan myös kesäsateessa on ihanaa kävellä ulkona?

Olisipa kiva kuulla, miten sinä jatkaisit näitä lauseita...

Oikein ihanaa alkavaa viikkoa kaikille!

28 kommenttia

  1. Hyviä juttuja. Muakin ärsyttää saamattomuus, sekä oma että välillä toisten.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, mua ärsyttää kyllä eniten tuo oma saamattomuus, niin monta asiaa olisi vailla tekijäänsä...

      Poista
  2. Tämä oli kiva "höppä"juttu. Saatanpa jonain päivänä jatkaa itsekin näitä lauseita tuolla omassa blogissani.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olispa kiva lukea sun jatkot lauseille, eli ei kun jatkamaan!

      Poista
  3. Et ole ainoa...tänä aamuna olin jo kasilta kameran ja koirien kanssa ulkona, kun tuoksui niin raikkaalle sateen jälkeen....oli helppo hengittää edes hetken aikaa :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä! Sateen jälkeen on niin ihana tuoksu ja se lintujen konsertti oli eilenkin ihan huimaavaa.

      Poista
  4. Ihana postaus. Siis mie jos kukaan en osaa päättää, eikä osaa meidän neitikään. Vissiin se on vaaka-ihmisen huono heikkous. Saan jopa paniikkikohtauksia jos mun pitää päättää enkä tiedä mitä haluan. Lapsi raukalla sama homma, hätä iskee.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No tuo horoskooppimerkki kyllä selittää paljon, vaaka-ihmisiä olen nimittäin minäkin :)

      Poista
  5. Kiva postaus!
    Minäkin olen ihan viherpeukaloton. Ruukkuihin istutan kesäkukkia, mutta että maahan jotain taimia!! En viitsi ;)
    Sateen jälkeinen metsä ja ranta on aivan parasta. Tänään oli niin upea lintukonserttikin iltalenkillä.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kyllä, sateen jälkeen on aina ihanaa, tuoksu on mahtava ja tosiaan tuo lintujen konsertti ihan päätä huimaavaa. Mä ajattelin nyt tänä vuonna yrittää noita taimia, ehkä siirryn sit taas suosista noihin kesäkukkiin ensi vuonna ;)

      Poista
  6. Minua vaivaa monenkin kodinhoitoon liittyvän asian suhteen saamattomuus. Tehtävien asioiden lista se vaan kasvaa kasvamistaan :(

    Minulla on kanssa sellaista viherpeukalo-ongelmaa. Olen aika laiska pihanhoitaja, mikä varmaan on suurin syy. Nytkin kevät möyhennys ja lannoitus on tekemttä ja perennapenkkikin pukkaa lähinnä rikkaruohoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Juu, tekemättömien töiden lista on melkoinen, aina lista kasvaa vaan, ei tunnu yhtään lyhenevän toisesta päästä :/

      Mä olen kanssa melkoisen laiska pihan hoitaja, näin keväällä hetkeksi intoudun ja siinäpä se sitten onkin, no sen on kyllä pihakin näköinen...

      Poista
  7. Tää oli niin hauska idea, että ajattelin itsekin toteuttaa tämän :) Mä inhoan myös saamattomuutta ihan tosi paljon ja joskus tuntuu, että olisi kiva saada enemmän aikaan. Mutta yritän olla armollinen itselleni!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiva, tulen mielelläni lukemaan sinun lauseidesi jatkot :) Saamattomuus, etenkin se oma, on kyllä raivostuttavaa ja varsinkin kun tietää, että se on vain itsestä kiinni...

      Poista
  8. No nyt on kyllä pakko sanoa, että oot ensimmäinen, jolla kuulen olevan Roskispäiväpakkomielle :D. Ihana :D.
    Joskin kyllä mullekin aina sellainen tunne tulee, kun kuulen perjantai-aamuna (käy joka toinen viikko) roskisauton äänen, että vieläkö kehtais ja ehtis äkkiä juosta viemään yhden pussillisen.. Yleensä en ehdi :)

    Saamattomuus muakin harmittaa. Omani siis. Mutta viimeaikoina olen ollut positiivisesti yllättynyt siitä, kuinka paljon olen saanut aikaiseksi kaikenlaista. Pistän sen(kin) raivausprojektin hyvien vaikutusten piikkiin.

    Tää oli aika kiva juttu. Haasteitahan mulla on tekemättä niin, että hävettää (niitten suhteen olen siis ollut saamaton), mutta tää vois olla mukava "välipala" jossain kohtaa. Mun tarvii vaan ensin unohtaa nää lukemani sun vastaukset, että tyhjenee pää, enkä mieti niitä, kun kirjoitan omiani. Usein kun tulee sellanen tunne toisten vastauksia lukiessa, että itse en olis keksinyt mitään yhtä nokkelaa.

    Iloista tätä päivää!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Älä muuta sano, en ole minäkään tavannut montaa roskispakkomielteestä kärsivää :D, olen selvästi jotenkin perinyt tämän pakkomielteen äidiltäni.

      Juu, saamattomuus on ärsyttävää, etenkin se oma, siihen kun vois itse vaikuttaa ja miten hyvä olo tuleekaan kun saa aikaiseksi jotain, ihan kuin kevenisi koko ihminen...

      No kyllä mun vastaukset on kaikkea muuta kuin nokkelia, en muka unohda ikinä jonkun koiran hankintaa (noh, en varmaan sitäkään), mutta hei haloo, missä oli kaikki oikeasti tärkeät asiat elämässä, naimisiin meno, lasten syntymät, äidin kuolema jne???? Mutta tuo nyt sattui tulemaan ensimmäisenä mieleen, joten olkoot siellä...

      Poista
  9. Hauska idea, jatketut lauseet :-)
    Puutarhapuuhat, ne menee itsellä vähän sitä rataa jotta aina ENSI kesänä on hyvä aika tehdä kaikkea ;-) Ensi syksynä istutan kukkasipuleita ja taas seuraavana keväänä muistan...en istuttanutkaan.
    Nyt nautin (taas) villipuutarhastamme, ehkä meille se paras.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. No vähän samalla tavalla ne mullakin menee, edelleenkin on kaikki kukkasipulit istuttamatta, vaikka aina niin hyvin tätä asiaa suunnittelenkin ;)

      Poista
  10. Mukava postaus! Laitan tämän muistiin, koska itsenikin tekisi mieli tehdä tämä. Tosin mulla on muistissa paljon muutakin...

    Täällä toinen viherpeukaloton. Oikeasti uskon, että yhtä tunaria puutarhuria ei voi olla kuin minä, mutta onneksi mulla ei puutarhaa olekaan. Ei edes parvekekukkasia (niitä on kyllä joskus ollut). Äitikin tietää varoa, jos pyytää minua tekemään pihallaan jotain. Yleensä äiti tulee paikalle vahtimaan, etten esim. kitke oikeita kasveja rikkaruohojen sijaan (näinkin on käynyt!). :-D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä, luen mielelläni vastauksesi.

      Kyllä mä olen kuule melkoinen tunari kaiken vihreän kanssa, että täällä on takuulla toinen ainakin yhtä tunari, mutta ainahan on mukavampaa kun on seuraa ;)

      Poista
  11. Ihana postaus, tällainen olisi itsekin kiva tehdä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Tee ihmeessä, tulen erittäin mielelläni lukemaan!

      Poista
  12. Tämä oli hauska :) Kauniit ovat myös kuvasi!

    VastaaPoista
  13. Tämäpä oli tosi kiva ja minusta on joskus ystävä sanonut, että "Tiian päätös on päätön päätös" eli suomennettuna, voihan päättämisen vaikeus. ;)

    VastaaPoista

Kaikki saamani viestit ilahduttavat minua suuresti, kiitos siis sinulle!

© Meidän elämää
Maira Gall